Prima pagină > 1, bloguri, bloguri bune, dezamagire, Filozofie > Ar fi existat raul pe pamant daca nu ar fi fost omul???

Ar fi existat raul pe pamant daca nu ar fi fost omul???

Intrebarea asta ma cam framanta de ceva timp… uneori, sau chiar de cele mai multe ori noi „facem” raul, in primul rand noua insine dar facem rau si celor din jur… cred ca daca s-ar opri toata aceasta „masinarie” de facut rau… acesta s-ar reduce total… nici nu stiu daca ar mai ramane ceva… dar am pierde si noi mult o data cu acest rau pierdut… 😦

  1. Ianuarie 11, 2010 la 12:02 pm

    eu cred ca daca nu ar fi omul intradevar nu ar fi nici raul………….caci de unde se ea acest rau?tot din inimeli rele ale oamenilor care nu stiu sa iubeasca sa pretuiasca ceia ce au ei si sunt indiferenti de soarta altora

  2. Ianuarie 11, 2010 la 12:36 pm

    😦 din pacate cam asa e…

  3. Ianuarie 11, 2010 la 1:13 pm

    „Ceea ce face omul cu mana lui, se numeste lucru manual.” Asa era o vorba. 🙂
    Uneori tind sa cred ca da, raul nu ar fi existat daca nu ar fi fost omul. Noi suntem intruchiparea binelui si a raului, in acelasi corp. La unii predomina mai mult o parte, si invers.
    Totul se schimba datorita omului. Omul face schimbari.

    Te-ai intrebat vreodata cum ar fi fost lumea astazi daca Adam nu ar fi muscat din fructul oprit? In versiunea biblica, lumea nu ar mai fi existat, ar fi fost doar Adam si Eva. In Biblie sta scris ca acela e pomul cunostintei, iar daca vor musca, vor muri. Mot-a-mot ar insemna ca starea dinainte era de necunoastere: nu stiau nici binele, nici raul, nici placere, nici durere. Si mai inseamna ca viata asta e, de fapt, moarte.
    Daca doar Eva ar fi pacatuit, iar Adam nu, probabil Adam ar fi trait fericit in continuare, dar cu Eva nu stiu ce s-ar fi intamplat. Daca nu ar fi mancat niciunul fructul, atunci pe pamant nu era atata durere, crime, inselatorii etc. Ar fi fost paradisul pe pamant. Probabil ca „cel cu cornite” ar fi incercat iar sa-l insele pe Adam, dar acesta ar fi invins din nou, ispita acestuia fiind ocolita. Pana la urma „cel cu cornite” ar fi fost invins pentru totdeauna, omul ar fi trait fericit in comuniune cu Creatorul sau, pacatul invins, Iisus nu ar mai fi murit pe cruce, si toata istoria se schimba. Dar Adam a mancat, asa ca, acum trebuie ca noi sa rezistam ispitelor „celui cu cornite”, pana timpul se va sfarsi si pacatul va fi invins.
    Dumnezeu nu i-a impiedicat pentru ca ei aveau liberul arbitru. Dumnezeu nu i-a fortat sa ii asculte, la fel cum nici azi nu fulgera cand cineva greseste. Asta nu inseamna ca nu vede si nu va pedepsi. In zilele lui Noe, oamenii la fel au ignorat avertismentele, si potopul i-a luat. Fiecare trebuie sa faca o alegere in aceasta privinta, care ii va aduce aprobarea sau dezaprobarea lui Dumnezeu. Biblia arata ce trebuie sa faca fiecare si faptul ca in curand Dumnezeu se va satura de rautatea oamenilor.

    Deci cam de aici provinte raul. 🙂 Parerea mea. 🙂

    • Ianuarie 11, 2010 la 2:38 pm

      am inteles..
      parerea mea e ca indiferent de unde vine raul, nu as putea trai fara… exista oameni care cad sufera si se ridica iar pe cealalta parte exista oameni care nu au cazut si au inimile impietrite

  4. madalinutza
    Ianuarie 11, 2010 la 2:06 pm

    buna intrebare….da si raul are un rost pe lumea asta…sa arate care sunt oamenii buni;))

  5. Ianuarie 11, 2010 la 2:10 pm

    Am eu o vorba… Omul are nevoie de ceea ce e mai rau in el ca sa realizeze ceea ce este mai bun in el.

    • Ianuarie 11, 2010 la 2:38 pm

      deci cam asa e… nu as rezista fara rau..

      • Ianuarie 11, 2010 la 4:55 pm

        da eu din contra fara rau distul de bine as exista ,,,,,caci raul este acela care strice relatiile bune dintre oameni si dupa cum eu nu sunt o persoana buna nu as vrea sa fie raul in prezenta mea dar nu este asa cum vrem noi da ci si cum este dat asaca am sa rezist

  6. klausen1976
    Ianuarie 11, 2010 la 6:01 pm

    “…raul nu are forma,nu are materializare… este pur si simplu,absenta binelui”St. Augustin
    daca prin absenta omului, ar fi disparut binele, atunci raul ar fi fost prezent … si invers …

    • Ianuarie 11, 2010 la 6:06 pm

      nu cred.. daca ar fi disparut binele ar fi disparut si raul…
      binele nu e absenta raului in schimb ce raul… este o asenta a binelui 😦

  7. Ianuarie 11, 2010 la 6:04 pm

    inger… bine dar raul il privesca ca ceva care te ajuta pentru formarea ca om… 😀

    • Ianuarie 11, 2010 la 7:17 pm

      sa zicem asa citeodata este nevoia de a fi rau dar nu pe mult timp si daca vei fi rau nu cred ca vei fi socotit ca om ci si mai bine zis un monstru

  8. Ianuarie 11, 2010 la 10:04 pm

    Daca am fi exacti,am spune ca nu omul e”autorul raului”,nici Dumnezeu,nimeni….El este o alternativa,acre n-ar fi existat daca nu era aleasa!
    Cel care a avut”privilegiul”sa aleaga raul este Lucifer cu a sa mandrie!Ce frumos spune Hronicul si cantecul varstelor…

  9. Ianuarie 12, 2010 la 6:44 am

    😀

  10. Ianuarie 20, 2010 la 10:09 pm

    hmmm… nu am nimic cu animalele carnivore, si eu mananc carne uneori, dar mi se pare sfasietor de trist cand vad chiar si la tv scene filmate din viata animalelor la vanatoare, cand sfarteca o caprioara nevinovata, sau scene de batai pentru suprematia in turma. si chiar si iepurasii mei de acasa nu traiesc chiar intr-o armonie continua, mereu vezi pe cate unul cu o ureche franjuri sau botul insangerat… deci nu e chiar atat de roza viata nici in afara actiunilor omului, desi ma intreb serios cum s-au inteles animalele pe corabia lui noe pe vremea caruia, sa ne aducem aminte, deja aparuse raul demult. 🙂

  11. Ianuarie 21, 2010 la 6:44 am

    eu ma gandesc doar la ciocanitoare si imi ajunge…
    :)) erau in pericol sa ramana fara corabie 😀

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

