O poezie…

Inca nu am inspiratie totusi m-a fascinat poezia lui Blaga…
citeste-o si tu…
imi cer scuze ca nu am scris nimic 😦

Portarul inaripat mai tine intins
un cotor de spada fara de flacari.
Nu se lupta cu nimeni,
dar se simte invins.
Pretudindeni pe pajisti si pe ogor
serafimi cu par nins
inseteaza dupa adevar,
dar apele din fantani
refuza galetile lor.
Arand fara indemn
cu pluguri de lemn,
arhanghelii se plang
de greutatea aripelor.
Trece printre sori vecini
porumbelul sfantului duh,
cu pliscul stinge cele din urma lumini.
Noaptea ingeri goi
zgribulind se culca in fan:
vai mie, vai tie,
paianjeni multi au umplut apa vie,
odata vor putrezi si ingerii sub glie,
tarana va seca povestile
din trupul trist.

  1. Ianuarie 14, 2010 la 1:04 pm

    Eu iti raspund asa:

    SCARA LA CER
    de Marin Sorescu

    Un fir de paianjen
    Atârna de tavan.
    Exact deasupra patului meu.

    În fiecare zi observ
    Cum se lasa tot mai jos.
    Mi se trimite si
    Scara la cer – zic,

    Mi se arunca de sus.

    Desi am slabit îngrozitor de mult
    Sunt doar fantoma celui ce am fost
    Ma gândesc ca trupul meu
    Este totusi prea greu
    Pentru scara asta delicata.

    – Suflete, ia-o tu înainte.
    Pâs! Pâs!

    ( ultima poezie scrisa de poet)

  2. Ianuarie 14, 2010 la 2:06 pm

    da… tare… 😀

  3. Ianuarie 14, 2010 la 2:26 pm

    Multumesc mult pentru comment,,,,aceleasi ganduri bune si catre tine si poate ne auzim pe mess sa mai stam la taclale. take care 🙂

  4. Ianuarie 14, 2010 la 4:08 pm

    Mi-a placut si poezia lui Marin Sorescu, postata de Rodica! 🙂

    Sa ne inchipuim ca suntem la o seara literara, si eu va daruiesc aceast adevar plin de sensibilitate:

    DRUM CRUCIAL
    de Ion Minulescu

    Pe scara sufletului meu

    M-am întâlnit cu bunul Dumnezeu –

    Eu coboram mâhnit din constiinta mea,

    Iar El urca surâzator spre ea!…

    Si ne-am oprit la jumatatea scarii

    Încrucisându-ne în clipa-ntâmpinarii

    Sagetile perechilor de ochi, ca de-obicei –

    Ah! ochii Lui cum semanau cu ochii mei!

    Pe scara sufletului meu

    M-am întâlnit din nou cu Dumnezeu –

    El cobora solemn din constiinta mea

    Iar Eu urcam surânzator spre ea!…

    • Ianuarie 14, 2010 la 4:43 pm

      ms 😀

    • Ianuarie 14, 2010 la 6:34 pm

      Minulescu nu se dezminte,la fel de proaspat ca atunci,in copilarie,cand ne-am”cunoscut”prima oara…..Foarte frumos!

  5. Ianuarie 14, 2010 la 4:41 pm

    Aaaa, am uitat…
    Sa citim versurile poeziei, ascultand…

  6. Ianuarie 14, 2010 la 7:52 pm

    „Nu se lupta cu nimeni, dar se simte invins.” – Asta suna a lasitate.

    „Noaptea ingeri goi zgribulind se culca in fan” – Ce frumos suna. 😡

    Pfff.. cand eram in generala si in perioada liceului, eram buna la analizat poezii (in special in generala). Figuri de stil, etc. Acum nu prea mai am acest talent. Trag doar cateva concluzii din ele….

  7. Camelia
    Ianuarie 14, 2010 la 10:09 pm

  8. Camelia
    Ianuarie 14, 2010 la 10:11 pm

    Fără cuvintele mele…
    Traducerea o faci tu!
    Eu ţi-am trimis doar pânza de păianjen…ia-o ca pe un păienjeniş al tuturor amintirilor….fiecăruia dintre noi!

  9. Camelia
    Ianuarie 14, 2010 la 10:28 pm

  10. Camelia
    Ianuarie 14, 2010 la 10:31 pm

    Aici sunt nişte gânduri…ale unora care ştiau ce spun!
    Pot fi răspunsuri.
    Ale unora care îşi pun, câteodată, întrebări…dar nu găsesc însă răspunsul!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

