Prima pagină > 1, bloguri, bloguri bune, dezamagire, Filozofie, moarte, nou > Azi imi sarbatoresc ziua mortii…

Azi imi sarbatoresc ziua mortii…

In fiecare an strabatem 365 de zile, printre acestea una are o importanta mai deosebita… e ziua venirii noastre in aceasta lume… (primim si cadouri :D), dar… inca nu avem o zi dedicata plecarii noastre cu toate ca si aceasta va fi, nu ne gandim la ea pentru ca inca nu o cunoastem. Totusi… daca am cunoaste-o aoare am primi cadouri??? Personal nu as avea nevoie de ele… as dori doar imbratisari si … zambete cu lacrimi in ochi. Iar pentru ca nici eu nu am inca o astfel de zi, am ales-o sa fie pe 19 ianuarie… 🙂

PS 1: Am ales o data simbolica pentru ca ziua adevarat nici eu nu ostiu (:D tot intr-o zi de 19 am poposit in aceasta lume)

PS 2: Nu uita sa ma feliciti :P… apropo nu vreau sa traiesc mult…

  1. vasilescumihaela
    Ianuarie 18, 2010 la 9:59 am

    Dap… „cu moartea pe moarte calcand”. 🙂 Te cred si eu ca nu vrei sa traiesti prea mult, la atatea inmormantari cate iti propui… :)) Oricum ideea era alta… pierdem in viata ani, iar la moarte cersim o clipa. Daca reusim insa sa ne constientizam si pentru o singura zi precaritatea din noi si s-o depasim, este ca si cum am fi renascut intr-o noua viata. Fiindca constiinta mortii si asumarea propriului destin in baza a ceva, a unei credinte elementare personale, creaza o solidaritate cu noi insine, ne abiliteaza sa nu ne mai pierdem timpul, sa pretuim viata si sa ne bucuram de pana si cele mai intime tresariri ale fiintei noastre efemere in timp. Fiindca odata ce am depasit moartea din mine, nu ma mai tem de ea. Poate ca intr-o zi ai sa descoperi si tu in tine concluzia finala a filmului de mai jos, pe care mi-ar fi placut sa o aduc aici… dar n-am reusit s-o gasesc postata pe net. 🙂

    • Ianuarie 18, 2010 la 11:26 am

      😀
      multumesc pentru melodie, si eu am vazut filmul chiar in vacanta de Craciun si mi se pare unul reusit.

      • vasilescumihaela
        Ianuarie 18, 2010 la 12:22 pm

        Hmmmm… cum se inteleg unii printre randuri. 🙂

  2. madalinutza
    Ianuarie 18, 2010 la 11:01 am

    desi nu vrei sa traiesti mult..eu iti urez ani multi si fericiti..iti spun eu ca pana la urma asta vei vrea:)

  3. Ianuarie 18, 2010 la 2:08 pm

    Tocmai de aceea nu stim ziua mortii,pt a pretui viata nu de frica ci de dragul cunoasterii si apropierii dintre oameni….
    Ce ar fi bine sa primesti in ziua mortii?Imparatia Cerurilor!
    Daca am sta tot timpul cu gandul la efemeritatea vietii,poate am trai mai frumos,mai linistit,mai departe de rau!
    Spunea V.Hugo in Mizerabilii tare frumos,ca daca vrei sa impaci cu cineva care ti-a facut rau si nu reusesti inchipuieste-ti-l in sicriu si cu lumanari la cap,si totul va fi mai usor.
    Moartea e un accident in lume,nu a fost pregatita ca un dat.Hai sa facem din viata o moarte frumoasa!
    Si apropo,”La multi ani”de ziua vietii tale!

    • Ianuarie 18, 2010 la 2:18 pm

      da… Imparatia cerurilor… asta da cadou… 😀

  4. Ianuarie 18, 2010 la 2:19 pm

    @vasilescumihaela poate… 😀

    • vasilescumihaela
      Ianuarie 18, 2010 la 6:58 pm

      Auzi, ma tot chinui de dimineata sa gasesc o formula plauzibila pentru sarbatoarea asta a mortii tale induse anual. :)) La multi ani! suna absurd, Odihneste-te in pace! suna prematur, Sa te ia gaia!… asta nu mai stiu cum suna dar se potriveste articolului astuia manusa… Distractie placuta in continuare! 🙂

      • Ianuarie 19, 2010 la 7:25 am

        da… Odihneste-te in pace merge :))
        multumesc… 😀

  5. Ianuarie 18, 2010 la 7:45 pm

    La multi ani, pentru ziua vietii tale! Nu te mai gandi la ziua cand inima ta nu va mai bate. E prea dureros pentru unii, adica pentru cei apropiati tie, si cei care tin la tine.
    Eu am o vorba (printre multe altele): „Viata e plina de fumusete. Observ-o! Observa albinele, copiii, fetele zambitoare. Miroase ploaia si simte vantul. Traieste-ti viata la intregul ei potential, si lupta pentru visele tale”..
    Si nu uita : Zambeste! Viata e mult mai usoara atunci cand zambesti! 🙂

  6. klausen1976
    Ianuarie 18, 2010 la 9:48 pm

    mi-ai adus aminte de o fraza auzita cu multi ani in urma …”in fiecare zi trecem nepasatori prin secunda mortii noastre” …
    sad but true …

  7. Ianuarie 19, 2010 la 3:38 pm

    Nu vrei să trăieşti mult? Am o veste pentru tine: vei trăi atât cât trebuie…nici mai mult…nici mai puţin.
    Oricum, începem să murim din ziua în care ne naştem!
    Ideea este ce faci atât timp cât trăieşti…că poţi să te târăşti precum râma şi să zici că trăieşti…ca râma sau ca omida, mă rog!
    Sunt mulţi semeni de ai mei care s-ar potrivi mai degrabă în peisajul regnului vegetal…un câmp nesfârşit de legume!

    Care va să zică, eşti Capricorn!
    Multe gânduri îţi doresc de ziua ta!
    Şi visuri împlinite, mai devreme sau mai târziu! Când le-o veni vremea!
    Fii fericit!
    Sau încearcă!
    Viaţa e minunată!

    • Ianuarie 19, 2010 la 4:12 pm

      parca Heidegger spunea ceva in genu „chiar si pruncul abia nascut, e destul de matura ca sa moara”

    • Ianuarie 19, 2010 la 4:15 pm

      nu sunt capricorn…. sunt scorpion… azi doar sarbatoresc simbolic ziua mortii, ca cea a nasterii e intr-o alta zi, dar tot pe 19… 😀

  8. Ianuarie 19, 2010 la 3:40 pm

  9. Ianuarie 19, 2010 la 5:17 pm

    Ce a murit pentru tine în ziua de 19?

    • Ianuarie 19, 2010 la 6:07 pm

      nimic… e o data simbolica in care imi sarbatoresc propria moarte…
      e o incercare sa vad cum e… 😀

      • Ianuarie 19, 2010 la 10:08 pm

        Oricum nu vezi acum cum e….e doar regie,nu se potriveste cu socoteala din targ!
        Prilej de distractie?Nu cred….Poate doar rememorare a pasilor ce trebuie facuti,dar pt asta nu-ti trebuie o zi speciala…

  10. Ianuarie 19, 2010 la 6:15 pm

    Şi cum te-ai pregătit de „sărbătoare”???
    Apropo, care îţi este prenumele?

  11. Ianuarie 20, 2010 la 1:30 pm

    Abia acum realizez de ce m-ai întrebat dacă nu suntem mai fericiţi după moarte. Mi s-a părut o întrebare tristă oarecum , dar acum realizez că tu nu percepi chestia asta ca un om obişnuit 🙂

    Indeferent cum o iei, viaţa trebuie să fie mai frumoasă decât moartea. Mai frumoasă decât orice.

    • Ianuarie 20, 2010 la 1:36 pm

      ce nu percep ca un om obisnuit? 😀

      • Ianuarie 20, 2010 la 1:48 pm

        Ideea de moarte. Oamenii o percep ca fiind un lucru trist, poate şi pentru că nu îi afectează direct, mor cei apropiaţi.

        Ei, tu nu. Ţi-ai ales chiar şi-o zi pentru asta. That doesn’t happen that often.

  12. Ianuarie 20, 2010 la 1:50 pm

    mi-am ales-o pentru ca in final va veni si ea… ca oricare alta zi…
    🙂
    nu, din pacate sa spunem ca inca nu am ajuns sa iubesc moartea…. sunt la inceput de drum…
    e o teama inainte de ea… dupa care spunem ca a fost frumos… si ca mai vrem o data… exact ca micii copii 😛

  13. Ianuarie 20, 2010 la 9:57 pm

    Esti nascut pe 19 noiembrie! Un prim detaliu bine de tinut minte 😉

    • Ianuarie 21, 2010 la 6:46 am

      😀
      eh, poate vor mai fi…
      inca nu e timpul 😀

  14. zackara
    Ianuarie 26, 2010 la 2:41 am

    sincer nu imi este frica de moarte…hmm sau imi este ? oricum am fost la un pas de ea. Asta m-a invata sa vad cat de frumoasa este viata ,chiar daca cu 1 luna inainte de accident m-am despartit de prietena si crede-ma ca eram in pom si pomul era undeva prin oras , nu mai stiu unde era….eram capiat. Eram distrus. Nu ma mai interesa absolut nimic de ce/cin/cum/cand este in jurul meu. A trecut o luna si am avut un accident. Unul ,D-zeu sa il ierte ca a decedat, a intrat pe contra sens si m-a lovit frontal. Avea o alcoolemie de 2/1000 ( doi la mie) Medicina spune ca la 1,2 este coma alcoolica. Dupa 3 saptamani am vazut soarele. Am fost distrus si doctorii se mira cum de am trait…in fine o sa fac un port mai detaliat despre asta…traieste fiecare zi ca si cum ar fi ziua ta nu ca si cum iti astepti moartea,,,,cand o sa vina o sa te dai cu capul de asfalt ca nu ai trait mai intens…

  15. Ianuarie 26, 2010 la 4:45 pm

    Apropo de trăiri intense…Nae Ionescu spunea aşa: „Nu ştii decât ceea ce trăieşti tu. Orice drum e bun dacă duce în inima fiinţei tale, dar mai ales marile experienţe organice, riscurile, aventura.
    Un singur lucru e esenţial: să rămâi tu, să fii autentic, să nu-ţi trădezi fiinţa spirituală”.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

