Cine este preotul?

Cam ciudat, dar am gasit o definire a preotului la un autor la care nu m-as fi asteptat deloc, datorita atacurilor pe care acesta le aduce Bisericii si „firilor preotesti” :

Şi pentru gunoiul sufletesc este nevoie de şanţuri de scurgere, cu ape limpezi care curăţă, e nevoie de şuvoaiele repezi ale dragostei şi de inimi viteze, umile şi curate, care se pregătesc pentru un asemenea serviciu sanitar nepublic şi se jertfesc — pentru că este o jertfire, preotul este şi rămîne o jertfă omenească..

(Nietzsche – Ştiinta voioasă)

  1. Martie 12, 2010 la 3:08 pm

    ~ape limpezi care curăţă~
    🙂

  2. Martie 12, 2010 la 3:54 pm

    … de acolo începe, acolo e primul accent… e claritatea (clarificarea, limpezimea).

  3. Martie 12, 2010 la 7:57 pm

    Preotul este „acea fire îndumnezeită şi dăruitoare, care nu se precupeţeşte pe sine pentru a se împărţi, aidoma pâinilor cereşti, celor înfometaţi şi aflaţi în nevoie”.

  4. Martie 12, 2010 la 8:03 pm

    În biserică intru rar. De două ori am simţit nevoia să o fac…am intrat într-una catolică, eu ortodoxă fiind…am simţit cum m-a învăluit o linişte…am simţit o pace în suflet…am credinţă…am încredere. Ajutor cer când am făcut tot ceea ce a putut depinde de mine, şi mai mult simt că nu pot, nu am ce face.
    Dar cer ajutor în biserica din suflet.
    Acolo merg.

    • Martie 13, 2010 la 6:35 pm

      Si eu am fost intr-o biserica ortodoxa (sunt catolic) si mi-a placut si mie sincer… 😀

  5. Martie 12, 2010 la 8:09 pm

    Cel care are calea mai grea decat a noastra…

  6. Martie 12, 2010 la 8:35 pm

    Ma gandesc ca daca insusi fiul lui Dumnezeu s-a jertfit pentru noi pentru a ne curata de pacat, putem sa consideram ca si preotii se jertfesc pentru a aduce oamenii pe calea cea dreapta.

  7. roscadaniel
    Martie 12, 2010 la 10:09 pm

    Foarte frumoasa „definitia”, daca ii pot spune asa.
    Nietzsche a fost unul dintre cei mai mari ganditori ai omenirii!

  8. Martie 14, 2010 la 10:08 am

    un preot este o jerfta! Privete-l de-aproape! Vei vedea ca este aratat cu degetul, scuipat si catalogat drept „haimanaua”…”materialistu”/…
    El poate chiar isi aruieste sufletul acolo …. noi de unde putem sti?!
    Numai Dumnezeu stie ce ascundem in interiorul nostru!

    • Martie 14, 2010 la 10:45 am

      asa e.. cred ca fiecare are secretul propriu… stie cand e laudat, cine se afla cu adevarat in el… 😉 of… incoerenta 😦

  9. Martie 14, 2010 la 10:31 am

    Cine este preotul?
    sau
    Cine ar trebui sa fie preotul?

  10. Martie 14, 2010 la 11:01 am

    De la aceste aparent simple intrebari, se pot naste discutii interminabile… 😀

    • Martie 14, 2010 la 11:05 am

      nu sunt simple intrebari… (pe mine ma priveste direct… 😀 )

  11. inghetatadedovleac
    Martie 15, 2010 la 6:42 am
    • Martie 15, 2010 la 7:56 am

      Bine ai venit!
      Multumesc… (nu sunt ortodox, da e interesant 😛 )

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

