Lupta vietii (Gazel)

Lupta vietii (Gazel)

George Cosbuc

Copiii nu-nteleg ce vor:
A plange-i cumintia lor.
Dar lucrul cel mai las in lume
E un barbat tanguietor.
Nimic nu-i mai de ris ca plansul
In ochii unui luptator.
O lupta-i viata; deci te lupta
Cu dragoste de ea, cu dor.
Pe seama cui? Esti un nemernic
Cand n-ai un tel hotarator.
Tu ai pe-ai tai! De n-ai pe nimeni,
Te lupti pe seama tuturor.
E tragedie-naltatoare
Cand, biruiti, ostenii mor.
Dar sunt eroi de epopee
Cand bratul li-e biruitor.
Comediant e cel ce plange
Si-i un neom, ca-i dezertor.
Oricare-ar fi sfarsitul luptei,
Sa stai luptand, caci esti dator.
Traiesc acei ce vor sa lupte,
Iar cei fricosi se plang si mor.
De-i vezi murind, sa-i lasi sa moara,
Caci moartea e menirea lor.

PS: Sunt un pic mai bine 😛

  1. Aprilie 26, 2010 la 7:40 am

    Nu te grăbi; ai timp! Mai ai timp…şi ai îndeajuns încât să faci ceea ce vei vrea. Dacă nu acum, atunci când va fi să fie. Toate la timpul lor. Fiecare lucru la vremea lui..tu simţi când îi va fi vremea. Doar tu!

  2. Aprilie 26, 2010 la 3:20 pm

    „Nimic nu-i mai de ris ca plansul
    In ochii unui luptator.
    O lupta-i viata; deci te lupta
    Cu dragoste de ea, cu dor.”

    partea preferata.

    • Aprilie 26, 2010 la 3:41 pm

      si eu prefer partea aceasta 😀 viata e o lupta…

  3. Aprilie 26, 2010 la 4:00 pm

    Ar trebui sa fim in cautare de sens,luand ce-i mai bun din tot ce ni se intampla…dar oare stim ce ni se intampla?

  4. Aprilie 27, 2010 la 6:07 am

    „Lupta vietii”
    Citind doar titlul si deja te simti mai puternic, nu-i asa?

  5. Aprilie 27, 2010 la 6:56 am

    ma bucur sa te stiu bine! 😉

    • Aprilie 27, 2010 la 7:43 am

      si eu ma bucur, si ca stiu bine, dar ma bucur si de interes 😀

  6. Aprilie 27, 2010 la 8:03 am

    Ne bucurăm toţi să te ştim mai bine…că am învăţat , fiecare, câte ceva despre tine!

    Numai tu ştii ce a fost şi ce este în sufletul tău! Că ţi-e zbaterea mai liniştită…să îţi fie! Că noi am simţit că e ceva cu tine, că ai nişte frământări despre nişte răspunsuri…pentru nişte întrebări…

    • Aprilie 27, 2010 la 9:40 am

      Da?… si cam ce ai invatat despre mine? 😛
      inca nu mi-a trecut dar rana se vindeca 😀

  7. Mai 15, 2010 la 4:27 pm

    Ce coincidenta..sau nu. Si eu am postat de ceva vreme poezia aceasta. O stiam de la mama mea, dar ea uitase cine este autorul asa ca folosind un mic search am izbavit.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

