Prima pagină > 1 > Intrebare…

Intrebare…

Sa fie oare adevarat ca:”respectul a aparut ca dovada a lipsei iubirii”?

Categorii:1
  1. Mai 11, 2010 la 8:04 am

    Depinde cine a spus asta…Nu sunt de acord!De ce?Pt ca iubirea nu poate face casa buna cu”bataia de joc”!!!!

    • Mai 11, 2010 la 9:34 am

      nu am zis eu 😦
      Nici eu nu sunt de acord. Citatul e al lui Tolstoi

  2. yuri
    Mai 11, 2010 la 8:26 am

    Nu văd sensul afirmaţiei…nu are logică. Adică dacă iubeşti nu respecţi sau cum?

  3. Mai 11, 2010 la 8:44 am

    Respectul se naste odata cu bunul simt.
    Iubirea dezvolta respectul.:)

  4. Mai 11, 2010 la 9:44 am

    🙂 cred ca respectul a aparut o data cu iubirea! Respecti din iubire fata de cel de langa tine!

    • Mai 11, 2010 la 2:59 pm

      Nu stiu cat de mult respectam din iubire… IUBIM si atat, restul se intelege…

  5. Mai 11, 2010 la 9:57 am

    Cred ca sunt foarte strans legate. Ba mai mult, am citit pe blogul unei tipe care scrie extraordinar, ca pentru ea, a respecta inseamna mai mult decat a iubi(se referea la iubirea pentru un barbat). Pe loc, am inclinat sa-i dau dreptate. Tu ce parere ai?

    • Mai 11, 2010 la 3:00 pm

      Nu sunt de acord… cred ca e iubire. Cuvantul iubire include foarte multe referiri

  6. Mai 11, 2010 la 2:48 pm

    Poti sa respecti pe cineva fara sa-l iubesti,dar nu poti sa-l iubesti fara sa-l respecti.Nu s-ar mai numi iubire.. 🙂

    • Mai 11, 2010 la 3:01 pm

      Asa e! Foarte frumos 😉

    • Mai 11, 2010 la 3:46 pm

      Este trist ca ceea ce ai constatat si tu, ceva atat de simplu, de natural, pentru altii se transforma in problema filozofica, o discuta mult si bine si apoi tot varianta rea o aleg. 😦

      • Mai 11, 2010 la 3:48 pm

        Am uitat sa specific:
        Raspunsul era pentru Andrei:)
        Un nou sens se bucura oricum de toate raspunsurile. 😉

  7. Mai 11, 2010 la 5:07 pm

    dap… 😛

  8. Mai 12, 2010 la 9:17 am

    Nu iubeşti cu adevărat decât atunci când respecţi şi admiri pe acel cineva. Admiraţie până la fascinaţie. Respectul pentru acea persoană. E iubire.

    • Mai 12, 2010 la 9:19 am

      Tocmai se intrepatrund… Daca e iubire este totul „Daca dragoste nu e nimic nu e”

  9. Mai 12, 2010 la 11:00 am

    Pentru mine nu poate exista iubire acolo unde nu este respect. Respect fara iubire insa, se poate. Se numeste omenie.

    • Mai 12, 2010 la 2:50 pm

      Da… se poate respect fara iubire si e pacat….
      Bine ai venit!

  10. Mai 12, 2010 la 8:28 pm

    Prieten drag, lucrurile stau cam aşa: respectul este consideraţia pe care o avem faţă de definiţia pe care o reprezintă o altă persoană, oricare ar fi ea aceea!
    Simplu!
    Despre partea cu dragostea, ţi-am răspuns. Respect acea persoană specială din viaţa mea. O admir fără de margine. Este fascinaţia mea!
    Nu aş putea iubi un bărbat pe care să nu îl admir şi pe care să nu îl respect! Reciproca este întotdeauna valabilă.

    Respectul există în toate formele şi sun toate aspectele. Respecţi alegerea cuiva, chiar dacă nu e aceeaşi cu a ta…respecţi cuvântul altcuiva chiar dacă nu are acelaşi înţeles precum al tău îl are…îl asculţi atunci când îţi vorbeşte…nu doar simulezi atenţia şi gândurile să îţi zboare în altă parte.

    Respectând tot ceea ce te înconjură, te respecţi pe tine.
    Ar fi atât de multe de spus. Mult prea multe. Dar mă opresc aici. Iar monosilabic nu îmi place să mă exprim. Şi nici evaziv, aruncând cu vreo două, trei cuvinte!

  11. Mai 12, 2010 la 8:29 pm

    * sub..toate aspectele

  12. Mai 13, 2010 la 4:56 am

    am inteles. Ai dreptate

  13. sicanderamtanaraerambatrana
    Mai 17, 2010 la 11:22 am

    Eu sunt de acord cu afirmatia. Da, respectul poate sa fie o dovada a lipsei de iubire, desi pare aberant.
    Sa ma explic.
    Iubirea inseamna depasirea limitelor, in timp ce respectul pune limite. Respectul se manifesta printr-o atitudine distanta, oficiala. Nu ne putem permite sa vorbim oricum, trebuie sa fim atenti la gesturi, la atitudine, atunci cand suntem in prezenta cuiva pe care il respectam. In schimb, dragostea inseamna eliberarea de toate acestea, manifestarea naturala a personalitatii noastre.
    Daca nu pot iubi pe cineva, acela nu e vinovat, nici eu n-am nicio vina. Cand insa nu respect pe cineva, in mod sigur unul dintre noi e vinovat.

    P.S. Multumesc de comentariu! 😀

  14. Mai 17, 2010 la 2:01 pm

    Chestie de semantică şi respectul acesta…de accepţiune a cuvântului…de interpretare…Pe asta nu am mai auzit-o…cu atitudinea rezervată şi rece…În fine…după cum spuneam…chestie de interpretare. Eu respect persoanele pe care le admir îndeobşte!!! Cât despre atitudine rezervată…Acelea sunt rezerve…nu respect!
    Şi respect ceea ce am menţionat mai sus.
    Putem căuta şi definiţia în DEX. Ar fi o varinată. De respect pentru definiţii. Apoi putem extrapola. Chestie de interpretare!

  15. Mai 17, 2010 la 2:03 pm

    *variantă

  16. Mai 17, 2010 la 2:05 pm

    Fragment dintr-un dialog…
    – Ce rămâne după ce dragostea s-a dus?
    – Păi…rămâne respectul…
    – Dar eu nu vreau să mă respecţi. Eu vreau să mă iubeşti!

    Diferit…aşa-i???

  17. sicanderamtanaraerambatrana
    Mai 17, 2010 la 3:19 pm

    RESPÉCT s.n. Atitudine sau sentiment de stimă, de considerație sau de prețuire deosebită față de cineva sau de ceva; deferență, venerație.

    ♢ Expr. A ține (pe cineva) la (sau în) respect = a ține pe cineva la distanță, a nu-l lăsa să devină prea familiar.

    A pune (pe cineva) la respect = a impune cuiva o atitudine respectuoasă. Respectele mele, formulă respectuoasă de salut. – Din fr. respect, lat. respectus.
    Sursa: DEX ’98

    Ma refeream la semnificatia din expresia de la al doilea paragraf.
    Sper ca n-am deranjat avand o opinie diferita, fie ea si nefericit formulata!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

