Prima pagină > ganduri > Ce sa cred?

Ce sa cred?

Mai zilele trecut, un cersetor mi-a cerut ajutorul, sincer nu aveam nimic ce sa-i pot da. Vazand ca il ignor, a inceput sa ma blesteme (nu glumesc), sa nu ai copii, sa… multe altele… A doua zi din nou prin oras, o doamna intinsa pe pamant… cersea. Mi-era mila si i-am intins, i-am pus ceva in mana. Rasplata? Of… mi-a sarutat mana si mi-a multumit foarte mult cu toate ca nu am oferit chiar atat de mult…
Sincer ma aflu in cumpana… doua intamplari la fel de importante… SA mai ofer sau nu?

Cred totusi ca voi continua sa ofer indiferent…

O melodie pentru azi… 😛

Categorii:ganduri
  1. Iunie 11, 2010 la 6:55 am

    Mi-ai furat melodia 🙂
    Exact asta era melodia mea pe ziua de azi :))
    Cu privire la cersetori cred ca e bine sa dai cat de putin ,insa uneori te mai si pacalesc…eu in general dau celor care chiar ma impresioneaza si imi e mila de ei.

  2. Iunie 11, 2010 la 7:15 am

    Hmmm…Cred ca nu ar trebui sa conteze atat de mult atitudinea lor, daca vrem sa daruim o vom face oricum.

    • Iunie 11, 2010 la 11:35 am

      😀
      da… ceva in genu citisem parca in Jurnalul fericirii, spunea acolo Steindhart canu conteaza ce face acela cu banii… important e gestul nostru, insa cand apar nesimtitii…

  3. claudia
    Iunie 11, 2010 la 7:22 am

    Cred ca le-am face un bine mai mare daca nu le-am oferi… Cel putin unora.

    • Iunie 11, 2010 la 11:31 am

      poate… e un gand bun, ceva de genu doream sa si scriu intr-un viitor post. 🙂

  4. Iunie 11, 2010 la 10:12 am

    Eu consider ca cersetorii nu ar trebui incurajati dandu-le bani. Mai bine le-ai oferi mancare, sincer. Unii isi iau bautura si tigari din banii dati de noi, altii chiar isi cumpara mancare.
    Mi-am amintit de doua faze in timp ce citeam postul tau.
    1. Eram in Bucuresti. Mergand pe strada cu un amic, se tot tinea dupa noi un cersetor sa ii dam bani, bla bla. Mna, amicul meu si-a deschis portofelul, i-a dat 2 lei, dar 4 monede de 50 de bani. Sa-i fi vazut privirea cersetorului, cat de ofuscat era. A trantit banii pe jos si zice „da’ tu iti bati joc de mine?”. In momentul ala eu am luat foc din cauza nervilor, si i-am zis „auzi bai baiatule, dar nu ti-e rusine? Dupa ce ca oamenii te ajuta, tu ce ai vrea, sa ti se dea milioane?”. A mai bombanit ala niste injuraturi, dar noi am plecat. Stii cum e, nu e bine sa te pui in gura cu prostul.
    2. Era frate’miu la metrou in Bucuresti. Intr-un colt era asezat pe jos un cersetor. Vai vai, avea hainele rupte si era murdar. Unii oameni cum sunt milosi, ii dadeau bani. Pana sa apara un alt cersetor, si-i spune primului „auzi ba,n-ai sa-mi schimbi niste bani?”. Si ala scoate dita mai teancu’ cu bancnote de 1 milion. Mi-a zis frate’miu ca a ramas inmarmurat si stupefiat.

    Mai stiu un caz pe care mi l-a povestit cineva mai de mult. Cica stia un tigan, care toata viata a cersit, prin diferite tari. Iar acum are vila cu 2 etaje pe langa Buzau.

    Ce usor e sa intinzi mana si sa ti se aseze bani in palma, nu ?

    Mai stiu cazuri cand unii se prefac ca sunt ologi, schiopi, sau mai stiu eu ce au lipsa, si dupa ce pleci de langa ei, ca prin minune au toate partile componente ale corpului intacte.

    Asa ca… daca stam bine sa ne gandim, astia au mai multi bani acum in portofel decat ai tu, sau oricine citeste acest comentariu in momentul asta. Cel mai bine ar fi sa nu le mai dam bani, sa nu mai incurajam cersetoria. Singurele persoane carora eu le mai dau bani sunt batranii. Da, pentru ca mi-e mila de ei.

    • Iunie 11, 2010 la 11:32 am

      Sunt mii si mii de cazuri… stiu si eu ca sunt si profitorii si mincinosi si nesimtiti si multi altii… Batranii merita, insa de multe ori au in spate… tot tineri 😉

  5. Iunie 11, 2010 la 11:10 am

    Nu dau nimănui ce cerşeşte cu mâna întinsă! Dau celui ce nu cere!

    • claudia
      Iunie 11, 2010 la 11:23 am

      Revin cu un alt comentariu pentru ca, amintindu-mi acest topic in timp ce-mi faceam de lucru prin bucatarie, mi-am amintit o intamplare de anul trecut, dintr-un parc al Oltenitei (oras ce il vizitez cand mai trec pe la socrii mei). Plimbandu-ma impreuna cu sotul si cumnatii mei pe aleile din acel parc, ne-a iesit in cale un batran vai si amar de capul lui. Vroia bani, era evident, insa probabil era pentru prima oara cand cersea. S-a oprit in fata noastra si a izbucnit in lacrimi – a fost un moment cutremurator, omul era sincer, era peste masura de necajit, i se citea durerea in ochi. I-am dat ceva maruntis si ne-am continuat drumul. Insa cum ne marcase atitudinea lui, dupa vreo douazeci de metri ne-am oprit si ne-am intors privirile dupa el sa vedem ce face. Era prabusit pe o banca si plangea in hohote. Primul nostru impuls a fost sa ne scormonim dupa alti bani, insa nici unul nu a avut curajul de a se intoarce si a-i oferi. Cand imi amintesc povestea asta imi e sila de toti politicienii astia imputiti, de tot sistemul asta jegos, imi e mila de cei sarmani. Si oricat de nenorociti ne-am considera noi, oricat de batuti de soarta si nefericiti, intotdeauna sunt altii mai sarmani ca noi, cu adevarat lipsisti de ajutor si cu vieti realmente mizere…

      • Iunie 11, 2010 la 11:34 am

        Sistemul de la noi… nu stiu daca criticile noastre ar fi indeajuns ca sa poata egala nesimtirea lor … 😦

    • Iunie 11, 2010 la 11:29 am

      Si de unde iti dau seama ca are nevoie si ca vrea? 😦

  6. Iunie 11, 2010 la 7:06 pm

    Tine de tine,nu de influenta altora…
    Faci ce simti!

  7. klausen1976
    Iunie 11, 2010 la 7:08 pm

    am patit si eu asta … si dau in continuare … daca nimeresc din zece cazuri unul pe care banul ala il ajuta, atunci e bine.

  8. Tudor
    Iunie 11, 2010 la 8:19 pm

    Te mai uiti si la om 🙂 Eu am un „prieten” drag, are o varsta inaintata si il indop cu Fornetti de cate ori am ocazia (nu a vrut bani, mi-a cerut un fornetti de la mine din punga. Atat i-a trebuit)

  9. Iunie 12, 2010 la 2:32 am

    ma bucur… 🙂

  10. Iunie 12, 2010 la 9:38 am

    Si mie imi cam furi melodiile :-w sper doar ca intr’o buna zi sa nu ne trezim ca am postat chiar si aceleasi ganduri 😆

  11. Iunie 13, 2010 la 3:17 am

    te inseli… sigur…:P

  12. Iunie 13, 2010 la 8:23 pm

    Nu obisnuiesc sa dau bani cersetorilor. Cu toate ca unii imi par atat de sarmani si neajutorati…

  13. Iunie 18, 2010 la 4:23 pm

    I-am dat odată unui cerşetor nişte covrigi şi s-a uitat urât. Dacă vrei să scapi de blesteme, îi poţi oferi ceva, orice. Nu trebuie neapărat să fie bani. El cere, nu? Dacă refuză ceea ce-i oferi înseamnă că nu e cerşetor ci un mofturos amărât.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

