Prima pagină > ganduri > Mai multe cunostiinte, mai multe drame…

Mai multe cunostiinte, mai multe drame…

Fericirea noastra…
Un om intr-un bar, langa o bere e mult mai fericit decat cel care isi pune intrebari despre viata, despre ceea ce ea ne ofera. Cine sa greseasca?
Un profesor, obisnuia sa ne spuna asta… (nu pentru ca invatam prea mult 😛 ). Copil fiind atunci nu intelegeam la ce se refera, mi se parea absurd ceea ce spunea…

E trist pentru ca uneori, intelegi anumite lucruri, abia cand le simti pe propria-ti piele…

Categorii:ganduri
  1. Iulie 2, 2010 la 7:32 pm

    Cine isi spune intrebari despre viata si nu e fericit, fie nu si-au pus inca intrebarile care trebuie, fie nu cunoaste viata.
    Cine are multe cunostinte si traieste o drama, inseamna ca nu a acumulat cunostintele care trebuie.

    • Iulie 2, 2010 la 7:34 pm

      crezi?!
      eu ma inclin in fata omului care a acumulat toate cunostiintele despre care vorbesti… asta daca acel om exista 😉

      • Iulie 2, 2010 la 7:38 pm

        Cunostintele alea sunt simple… le-au acumulat sau descoperit multi oameni… toti oamenii aceia care au gasit fericirea si linistea dincolo de orice.
        Imi pare rau ca nu ai apucat sa cunosti asemenea oameni. Cunostintele astea nu se impartasesc, trebuie fiecare sa le descopere pentru a le intelege cu adevarat… dar simplul fapt ca ii vezi, ii asculti, le vezi in priviri, in orice gest, linistea si fericirea, iti aduce alta stare…

  2. Iulie 2, 2010 la 7:40 pm

    dupa modul in care ii prezenti…. ar rezulta ca acestia sunt foarte multi….
    insa, parerea mea ramane aceeasi, ma inclin in fata aceluia… 😉

    • Iulie 4, 2010 la 10:51 am

      Foarte multi, dar nu majoritari, intr-adevar.

      Cred ca ar trebui sa lasi deoparte pesimismul, sa iti deschiozi mintea si sa incerci sa cunosti lumea mai bine… poate o sa cauti mult, dar o sa fii surprins.

      Cred ca pe moment cel mai bun exemplu pentru tine pot fi budistii. Care nu au decat cunoastere… placerile materiale ale lumii nu exista pentru ei. Si totusi au secretul vietii si asta ii face extrem de fericiti…

      • Iulie 4, 2010 la 10:54 am

        Nu… referitor la budisti, inca nu sunt intr-o alta lume ca sa le ignor… sunt aici, toate placerile isi au rostul, doar ca nu tb sa abuzam de ele 😉

      • Iulie 4, 2010 la 3:15 pm

        Era doar un exemplu, nu de urmat exact… ceea ce facem noi cu exemplele, depinde de mintea noastra.

  3. Iulie 2, 2010 la 8:17 pm

    Cunoasterea,chiar daca e de dorit,nu te face mai fericit,ci mai circumspect…mai putin ingaduitor cu prostia,mai intransigent cu sinele…
    In rest,fericirea senina,pufoasa si de lunga durata e proprie mintilor inguste.
    De ce inca nu incape fericirea pamanteana in mintile profunde,e poate pt faptul ca adevarata fericire nu este aici!

    • Iulie 2, 2010 la 8:19 pm

      crezi ca sunt oameni care au acumulat toate pentru a avea o fericire aici?

      • Iulie 2, 2010 la 8:26 pm

        Nu aici,asta e efemera….De ce sa te mai pregatesti asiduu pt ceva ce oricum nu mai apuci,si care oricum nu dureaza?

  4. Iulie 2, 2010 la 8:19 pm

    Cu cat un om are un „orizont” spiritual mai vast, cu atat mai multe enigme, probleme, nemultumiri, ecuatii infinite simte ca are de solutionat. Si cu stiinta tuturor acestora e si mai constient de conditia sa efemera, mizera si lipsita, in fond, de importanta. Sunt de acord cu tine, cel ce-si pune astfel de intrebari este, in fond, condamnat la nefericire.

    • Iulie 2, 2010 la 8:19 pm

      exact…
      atunci… ramanem la bere? 😛

      • Iulie 2, 2010 la 8:23 pm

        Ma tem ca si cu o bere in fata gandurile ne vor macina. Si cu cateva grade de alcool in sange, poate mai mult decat ar fi normal… 🙂 Eu sunt negativista prin definitie si indraznesc sa spun ca nici tu nu esti departe. O bere impreuna s-ar solda, ma tem, cu hohote de… lacrimi :).

  5. Iulie 2, 2010 la 8:24 pm

    da…
    unii la betie incep sa planga… e mai grav atunci..

  6. Iulie 2, 2010 la 8:27 pm

    @Rodica Atunci de ce mai luptam? 😛

    • Iulie 2, 2010 la 8:33 pm

      Pt o lume in care nu putem trai la nivelul animalelor,fericite insa(!),si pt o lume(alta),in care tu oricum nu crezi…
      Asa ca mnai bine ia cu bere!

      • Iulie 2, 2010 la 8:33 pm

        Cred in viata de dincolo, dar numai in rai… 😀
        Ps: „Berea nu imi place!” 😛

  7. anniesinsanity
    Iulie 2, 2010 la 9:42 pm

    mai adevarat nici ca se poate: imediat mi-am amintit de un citat din Trei dinti din Fata de Sorescu: In comparatie cu existenta omului de talent ,din care n-ai ce alege,a ratatului e aur,o mina de aur.
    Marii filosofi mereu sufereau cu ceva,uneori cu inima,alteori cu sufletul ,cu capul…si practic mai totdeauna sunt neimpliniti,nefericiti….deci concluzia e una 🙂

    • Iulie 2, 2010 la 9:56 pm

      clar… eu sufar si cu inima, si cu stomacul si cu rinichii… cu capul inca nu… s-ar vedea asta 😛 :)))))

      • Iulie 2, 2010 la 10:10 pm

        Ai de la Doamne-Doamne toate”atuurile”,iti mai ramane sa filosofezi 😛

      • anniesinsanity
        Iulie 2, 2010 la 10:54 pm

        pai ,poate ti se par etie ca nu…dar cine stie 🙂
        glumesc ,
        de atitea suferinte cu atitea organe, e clar -esti filosof..
        p.s daca vorb serios atunci take care 🙂

  8. Iulie 2, 2010 la 10:10 pm

    ce inseamna sa filosofezi? 😛

    • Iulie 2, 2010 la 10:13 pm

      Cand o sa afli n-o sa mai doara… 😛

      • Iulie 2, 2010 la 10:14 pm

        exact… nimic, nimic, nimic
        Va fi putin pamant pe burta… dar cine il mai simte???? :))))

      • Iulie 2, 2010 la 10:18 pm

        Pai nimeni nu-l mai simte,caci atunci timpul va pieri si vor disparea toate…filosofiile!

  9. Iulie 2, 2010 la 10:18 pm

    da… si vom intra intr-o alta lume, in care CRED!!! 😀

  10. Iulie 2, 2010 la 10:57 pm

    @anniesinsanit Sigur 😛

  11. Iulie 3, 2010 la 1:40 pm

    Macinarea asta,sau cum vrei sa-i spui,face parte din noi.Vezi tu,pentru unii asta inseamna adevarata satisfactie,sa bea o bere sau sa fumeze o tigara.Nu stiu daca sunt mai fericiti decat cei care isi pun intrebari legate de existenta.Spun asta pentru ca „fericirea lor” se rezuma la putin,o pot atinge usor,iar satisfactia nu poate fi egala cu cea a unui ganditor care descopera sensul vietii.

  12. tsutsu630
    Iulie 3, 2010 la 8:15 pm

    Am si purtat o scurta conversatie legata de acelasi subiect, si anume „Necunoasterea ofera fericire”.
    Fericirea, in viziunea mea, cat esti in viata o poti capata numai daca muncesti inadeajuns de mult, ai destul de mult noroc cat sa primesti si ceea ce nu se obtine prin bani/munca, esti destul de puternic incat sa poti face abstractie de ce e injruul tau si sa te bucuri de fericirea in cadrul restrans al oamenilor dragi din viata ta. Aceasta e o fericire capatata prin implinirea de sine mai mult si cred ca e singura pe care o poti avea fara sa aiba trasaturi efemere sau, in esenta, sa fie datorata prostiei.

    • Iulie 4, 2010 la 8:42 am

      fericirea lor nu e adanca…

      • tsutsu630
        Iulie 4, 2010 la 8:48 pm

        …dar ii invidiez. Lasand la o parte mandria si alte concepte sau modalitati de self-defense, sincer ii invidiez ca se pot multumi asa usor.

      • Iulie 5, 2010 la 3:06 am

        😀
        Probabil au o fericire care e la suprafata 😦

  13. AuDrY
    Iulie 4, 2010 la 9:19 pm

    sa inteleg ca iti pui multe intrebari si nu esti prea fericit de faptul ca in urma lor apar multe altele. cred ca asa se inatampla, pentru ca de multe ori in spatele unui raspuns se ascund multe alte intrebari.
    avea dreptate profesorul tau… cei mai fericiti sunt cei care stiu sa se bucure de lucrurile marunte oferite de viata, aceia care pot sa trieze lucrurile negative de cele pozitive. din pacate, nu multi sunt asa.

    • Iulie 5, 2010 la 3:09 am

      Dar…. cum ne intoarcem la bucuriile mici? 😀

      • AuDrY
        Iulie 5, 2010 la 12:24 pm

        cum…?
        hmmm… greu de spus…
        poate daca ai incerca sa fii mai deschis in fata lucrurilor care se intampla in jurul tau… stiu si eu…
        eu, una, incerc sa savurez cat mai mult ce este in jurul meu, stand cu inima deschisa si cu urechile ciulite la tot ce se intampla. imi place sa vad oameni zambind – ajung sa zambesc si eu ca proasta singura – , mai ascult si triluliul pasarilor, latratul cainilor, ma mai joc cu porcusorul meu de Guineea si incep sa rad iar singura ca proasta cand il aud ce bucuros este cand il maingai sau il iau in brate… sunt multe lucruri care se intampla chiar langa noi, dar ne-am obisnuit sa le ignoram. dar de ce?

  14. tsutsu630
    Iulie 5, 2010 la 1:03 pm

    Iti spun eu ca oamenii la care ma gandesc eu nu sunt fericiti la suprafata. Iti propun sa incerci soundul lui Aaron Lewis; e un artist tare drag mie si s-ar putea sa iti placa si tie, desi nu stiu ce gen de muzica obisnuiesti sa asculti. Oricum eu ii stiu doar cantecele in game minore(profunde/nostalgice/triste) asa ca se asorteaza cu starea gandurilor tale.

  15. Iulie 5, 2010 la 6:51 pm

    Dragul meu Sens ,m-ai ametit putin.Ai scris „cunostiinte” si abia dupa ce am citit comentariile am inteles ca bati inspre ” cunostinte”, initial mintea mea s-a dus inspre alt cuvant:”constiinte”.Omul care bea de fericire…., (adica bea de fericire… vorba vine, ceea ce reuseste sa-l faca la un moment dat sa strige:”sunt fericit!”)hmmm…nu mi-ar displace ideea ca cel care bea sa fie chiar cel cu cat mai multe cunostinte…Macar l-au invatat ceva cunostintele alea multe: sa mai traiasca niste clipe de relaxare,fara sa-l doboare nu stiu ce griji nemaipomenite.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

